Η αφορμή για να γραφτεί αυτό το κείμενο μου δόθηκε ένα μήνα πριν όταν έμαθα ότι η «Ροδαυγή» το πρόγραμμα εκπαίδευσης και κατάρτισης ατόμων με αναπηρία σταμάτησε να λειτουργεί στην αρχή του χρόνου. Η έκπληξη μου δεν ήταν τίποτα μπροστά στην έκπληξη και απογοήτευση που ένοιωσαν τα παιδιά και οι γονείς τους καθώς και το προσωπικό της «Ροδαυγής» όταν έμαθαν τα νέα.
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΤΑ ΧΑΝΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!
Ενώ ακόμη και προχτές στη συνέντευξή του ο πρωθυπουργός μιλούσε για «πράσινη ανάπτυξη», έχουν περάσει σχεδόν δυο μήνες σχεδόν από την επιστροφή των εκπαιδευτικών στα σχολεία και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Βάμου παραμένει κλειστό, καθώς η κυβέρνηση δεν ανανέωσε τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν σε αυτό, ούτε φρόντισε να τους αντικαταστήσει.
Λύκειο χωρίς βιολογία γίνεται;
Στην κρίσιμη περίοδο που περνά η χώρα μας και στο πλαίσιο διακηρύξεων περί διαφάνειας και διαβούλευσης με τον πολίτη δεν ήταν δυνατό παρά να αποτελούν έκπληξή για μας –τόσο για την διαδικασία όσο και την ουσία- τα δημοσιεύματα για τις προτεινόμενες αλλαγές στη διάρθρωση των σπουδών του Λυκείου.
Πώς φτάσαμε στο κλείσιμο του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βάμου
Η πορεία προς την απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και το κλείσιμο των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ξεκίνησε ουσιαστικά επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης, η οποία "πέτυχε" να χάσει ευρωπαϊκά κονδύλια για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στα σχολεία. Το πρόγραμμα που συντόνιζε το Πανεπιστήμιο Αιγαίου χρηματοδοτούσε (κατά 75% με ευρωπαϊκά κονδύλια) τις δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των σχολείων με 2.000-2.500 ευρώ για κάθε πρόγραμμα σχολείου. Με αυτή τη χρηματοδότηση εξοπλίστηκαν σχολεία, καλύφθηκαν τα έξοδα διδακτικών επισκέψεων αλλά και εκδόσεων και άλλων δραστηριοτήτων των σχολείων.
Για τη σχολική στέγη στο Ρέθυμνο
Αντίθετα με άλλες περιοχές της Ελλάδας, το Ρέθυμνο παρουσιάζει δημογραφική ανάπτυξη και υψηλή γεννητικότητα. Η τωρινή επαρχία Μυλοποτάμου είναι πανευρωπαϊκά πρώτη σε γεννήσεις. Τα τελευταία χρόνια η συγκέντρωση των τουριστικών κυρίως δραστηριοτήτων στη βόρεια ακτή και η αστικοποίηση της πόλης έχει μεταφέρει κατοίκους των χωριών της ενδοχώρας στη πόλη και στις κωμοπόλεις του βορρά. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι τα σχολεία στα χωριά της ενδοχώρας να κλείνουν ή οι μαθητές να λιγοστεύουν. Αντίθετα δημιουργείται έλλειψη ή ανεπάρκεια σχολικών υποδομών στη πόλη του Ρεθύμνου και στις κωμοπόλεις Γερανίου, Ατσιποπούλου, Πανόπμου, Επισκοπής. Παρατηρείται επίσης ροή μαθητών από τα περιφερειακά γυμνάσια και λύκεια προς αυτά της πόλης.