Για τη σχολική στέγη στο Ρέθυμνο

Εκτύπωση
sholeio01

Αντίθετα με άλλες περιοχές της Ελλάδας, το Ρέθυμνο παρουσιάζει δημογραφική ανάπτυξη και υψηλή γεννητικότητα. Η τωρινή επαρχία Μυλοποτάμου είναι πανευρωπαϊκά πρώτη σε γεννήσεις. Τα τελευταία χρόνια η συγκέντρωση των τουριστικών κυρίως δραστηριοτήτων στη βόρεια ακτή και η αστικοποίηση της πόλης  έχει μεταφέρει κατοίκους των χωριών της ενδοχώρας στη πόλη και στις κωμοπόλεις του βορρά. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι τα σχολεία στα χωριά της ενδοχώρας να κλείνουν ή οι μαθητές να λιγοστεύουν. Αντίθετα δημιουργείται έλλειψη ή ανεπάρκεια σχολικών υποδομών στη πόλη του Ρεθύμνου και στις κωμοπόλεις Γερανίου, Ατσιποπούλου, Πανόπμου, Επισκοπής.  Παρατηρείται επίσης ροή μαθητών από τα περιφερειακά γυμνάσια και λύκεια προς αυτά της πόλης.

 

Στο πλαίσιο μίας ενιαίας περιφερειακής πολιτικής η αυτοδιοικητική μας κίνηση θέτει στο δημόσιο διάλογο τις εξής προγραμματικές προτάσεις.

 

1. Προγραμματισμός νέων σχολείων με βάση τη γεννητικότητα που κάθς περιοχή παρουσιάζει.Για παράδειγμα οι γεννήσεις στο Πάνορμο και τα κοντινά του χωριά των 6 τελευταίων ετών δείχνουν τις ανάγκες σχολικής στέγης για τα επόμενα 12.

2. Ίδρυση οργανισμού για την μουσειακή αξιοποίηση ,αρχειοθέτηση και διαφύλαξη, των σχολείων που κλείνουν και των αρχείων και υλικών που διαθέτουν .

3. Δημιουργία κινήτρων και αντικινήτρων με σκοπό τη παραμονή των μαθητών στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης της ενδοχώρας.

4. Βελτίωση του κάθετου επαρχιακού δρόμου Ρέθυμνο -Σπήλι- Αγ.Γαλήνη ώστε οι εργαζόμενοι με εργασίες στη πόλη και τή βόρεια ακτή να μπορούν να μένουν στα χωριά τους μετακινούμενοι προς τις εργασίες τους

5.  Ένταξη στο δίκτυο αστικών δρομολογίων των περιοχών Επισκοπής, Γερανίου, Πρινέ, Ατσιποπούλου, Γάλλου, Αρμένων, ώστε να διευκολυνθεί η κινητικότητα, χωρίς τη χρήση ΙΧ

6. Βελτίωση των υποδομών πρωτοβάθμιας περίθαλψης και καθιέρωση θεσμού μετακινούμενης διαγνωστικής μονάδας με τις βασικές ιατρικές ειδικότητες , της παιδιατρικής συμπεριλαμβανομένης ,η οποία τακτικά θα επισκέπτεται τα χωριά

Η 13η Σεπτεμβρίου ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς μας υπενθύμισε τις ελλείψεις και τις παραλείψεις. Με βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό μπορούν να αντιμετωπισθούν.